Rustige week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu Rustige week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu

Rustige week in Madrid

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 Oktober 2013 | Spanje, Madrid

De maandag zou heel rustig gaan verlopen. We zouden niet naar Fucking Monday gaan dus de avond was leeggepland. Bijna dan. Ik had wel een online sollicitatiegesprek op Skype om 7 uur ’s avonds (bij een goede afloop horen jullie dat natuurlijk) en die ging wel iets beter dan ik gedacht had. Hoewel ik dus wel een feestje kon gebruiken werd het een avondje bankhangen met de laptop en Breaking Bad. Ook niet verkeerd voor een keertje. Toch sliep ik ook maandag pas weer om 3 uur ’s nachts. Het is gewoon een lifestyle I guess.

De dinsdag was ook rustig. Was passiert hier? Ik heb al bijna een week niet gepind. Een unicum! De avond ook weer rustig maar deze keer met een doel: Breaking Bad afkijken. Ik moest nog vijf afleveringen en ik begon om 21 uur dus goede hoop dat het ging lukken. En na een marathonligsessie op de bank inclusief pyjama en deken was ik om twee uur toch blij dat ik kon gaan slapen. Tevreden ook nog. Oké ik heb een hekel aan serie-eindes omdat ze meestal toch zo slecht zijn dat je je dat niet kunt voorstellen van de ‘oh zo goede’ serie, maar ik heb een nieuwe tactiek bedacht dat ik er vanuit ga dat de standaard een ‘shit-aflevering’ is. Als ie beter is ben ik dus tevreden. En dat was ik zeker. Ik vond hem zelfs een beetje goed.

De woensdag was echt mijn studiedag. Het opstaan ging niet zo makkelijk maar uiteindelijk toch van 10 tot 21 geleerd met uitzondering van hardlopen (weer eerste keer sinds blessure en ging top) en eten (half uurtje). Nog niet alles klaar wat ik wilde in verband met de komst van mijn halve familie zaterdag maar we hebben morgen nog een klein beetje tijd en vrijdag ook nog wel. We zien wel. Mañana, mañana he;) In de avond zijn we toch nog even uitgeweest. Eerst naar Gabana (waar alle rijke en beroemde mensen zoals C. Ronaldo komen) maar daar was niet zoveel aan. Te veel mensen voor de free bar zodat je bijna geen drankjes kon halen en vrij slechte muziek. Echt zo’n chique club. Niks aan als je inmiddels anders gewend bent in Madrid.

De donderdag was voorbestemd een rotdag te worden. Na ruim 3 uur slaap te hebben gehad kwam ik rond 9 uur op de universiteit voor een uni-dagje. Even de presentatie van Consumer Behaviour voorbereid en toen een ‘quiz’ van Economics of European Integration. Die ging geloof ik wel redelijk goed. Daarna hebben Kim en ik nog een koffie gehaald bij ons nu al favoriete koffietentje en even in de zon gezeten. Daarna natuurlijk weer een hele trip gehad voor een pizza voor Kim maar vanzelfsprekend was die zaak natuurlijk dicht en konden we geen andere vinden. Daarna ging ik door naar Spaans. Ik had er echt geen zin in, Spaans is echt zo’n vak waar je heel actief en vrolijk mee moet doen en daarvoor moet je dus in de mood zijn. En dat was ik – na mijn korte nacht slapen – echt niet. Uiteindelijk viel het reuze mee en heb ik met mijn medestudenten 10 minuten over de Nederlandse politiek gepraat in het Spaans. Ongelooflijk vonden ze dat, liberalen met sociaal-democraten in de regering. Ik ben ook nog even om mijn handtekening van aanwezigheid te zetten bij Regional and Urban Economics geweest, nog wat aan school gedaan en vervolgens met mijn Consumer Behaviour groep een best wel goede presentatie neergezet. Ik was er in ieder geval tevreden over. Toen ik eindelijk thuis was om half negen was het tijd voor een korte siesta. Heerlijk even een uurtje in bed gelegen en toen rond half tien gaan koken. Daarna was het tijd voor Commo en hebben we de avond voortgezet in Kapital. Op de weg naar huis nog even Taco-away gegeten en daarna moe maar voldaan naar bed gegaan.

Als je in een ander land bent vallen sommige dingen op. Mensen die hier ontzettend traag lopen of dat er geen normale yoghurt is. Maar natuurlijk zijn er meer dingen. En een van die dingen is mijn grootste irritatie: de supermarkt. Je kunt hier niet even snel iets halen want je staat gegarandeerd 10 minuten (gemiddeld he) in de rij. Er gaat altijd wel iets mis of het duurt gewoon ontzettend lang. Voorbeelden zijn: cassieres hebben geen wisselgeld, cassieres laten je geld vallen, cassieres scannen producten die niet van jou zijn, cassieres hebben wisselgeld maar geven het verkeerde terug. Dat is één van die dingen die ik dan misschien niet ga missen van Madrid. Maar, we hebben nog ruim drie maanden dus misschien wen ik er nog wel aan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Exchange in Madrid!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2014

One last blog. Bye bye.

05 December 2013

Er was eens een jongen in Madrid...

05 November 2013

ESN MADness en Portugal

20 Oktober 2013

Druk, druk en druk

16 Oktober 2013

Rustige week in Madrid
Erik

Mijn reis door Spanje, met mijn verhalen!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7196

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 25 Januari 2014

Madrid

12 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 Juni 2013 - 27 Augustus 2013

Campingwerk

Landen bezocht: