Semana de fiëstas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu Semana de fiëstas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu

Semana de fiëstas

Door: Erik van der Werff

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 September 2013 | Spanje, Madrid

Daar ben ik weer. Inmiddels twee weekjes in het mooie Madrid. Sinds de vorige blog is er alweer zo veel gebeurd en heb ik zoveel gedaan dat ik denk dat ik alle details maar voor een keertje skip. Leest toch wat beter weg hoop ik dan.

De zaterdag was er de city race. Opdracht: met je groepje op vijf plaatsen in het centrum opdrachten uitvoeren zoals een typische ‘Zungen Brecher’ uitspreken terwijl je koekjes eet of een appel doorgeven met je mond. Ik had de grote eer om captain te mogen zijn en aangezien ik niet tegen mijn verlies kan en ik het idee dat we gingen verliezen hebben we heel Madrid doorgerend, terwijl we (lees: ik) ‘Carlos tercero, lo lo lo lo’ zongen. ’s Avonds wilden we lekker uiteten gaan en daarna naar Puerta de Álcala gaan om te vieren dat Madrid de OS had gekregen, maar dit liep helaas anders. We hebben wat ingedronken bij Kim met zijn allen en uiteindelijk bleven we toen met 4 Nederlanders en 4 Duitsers over. Rond half zeven ging ik naar bed, wat niet makkelijk was omdat de huisbaas ook een feestje gaf.

De zondag stond in het teken van uitbrakken. Esther en ik wilden wel iets doen met onze laatste echte vakantiedag dus zetten we Kim onder druk om mee te gaan naar Toledo. De trein uiteindelijk niet gehaald dus Plan B... : Casa del Campo. Ja, dat is leuk, daar is een pretpark en zoo enzovoorts. Dat was er ook, maar wij stapten uit bij het woestijngedeelte. Verder op zondag dus heel weinig gedaan (buiten bijna verdwaald te zijn geweest in de woestijn) en op de bank gelegen.

Maandag was de eerste ‘school’-dag. Het lijkt hier echt op school omdat bijna alle lessen – helaas - verplicht zijn. Het enige grote minpunt van hier studeren. Ik voelde me best wel beroerd overdag dus ik had me nog zo voorgenomen om als ik thuis kwam de hele dag, avond en nacht in bed te gaan liggen maar uiteindelijk heeft Philipp (een van de Duitsers hier) mij toch overtuigd even mee te gaan naar de Fucking Monday party. Die kwamen we niet gratis binnen en de rij was lang dus toch weer ergens naar binnen gelokt door zo’n folder-mannetje. Nooit meer. Geloof die mensen niet, echt niet... Avond was verder super en na minder dan drie uur slaap konden we weer vrolijk door voor een complete dag op de universiteit. Vijf tussenuren krijg je er gratis bij.

Woensdag was mijn vrije dag en ondanks de aanhoudende verkoudheid toch weer hardgelopen. Met een gemiddelde van 9.2 km/uur ben ik goed op weg naar mijn doel. Nu moet ik de training nog zo aanpassen dat ik ook echt meer en sneller loop. De woensdag was verder niet heel spectaculair en heb ik vooral rustig aan gedaan zodat de donderdag goed zou gaan. Met mijn huisgenoten en Philipp wat gedronken en om een hele mooie tijd van 2 uur naar bed.

De donderdag duurde lang. Lessen van 10.45 tot 19.15 en heel veel tussenuren. Toen ik thuis kwam ben ik gaan douchen, koken en wat gaan drinken en zijn we naar ‘Commo’ gegaan voor de free bar. Voor vijf euro 2 uur lang onbeperkt bier en sangria... Vrijdagochtend hele ochtend op de bank gelegen, een college in de middag gehad en nu alweer mijn blog geschreven. Stiekem doe je toch nog best veel in een Madrileense week en ook morgen en overmorgen staan alweer volgepland met feestjes/ evenementen. En zoals altijd kun je dat volgende week weer allemaal lezen. Half tien is etenstijd dus ik ga even ‘comer’. ¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Exchange in Madrid!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2014

One last blog. Bye bye.

05 December 2013

Er was eens een jongen in Madrid...

05 November 2013

ESN MADness en Portugal

20 Oktober 2013

Druk, druk en druk

16 Oktober 2013

Rustige week in Madrid
Erik

Mijn reis door Spanje, met mijn verhalen!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 7203

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 25 Januari 2014

Madrid

12 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 Juni 2013 - 27 Augustus 2013

Campingwerk

Landen bezocht: