Birthday week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu Birthday week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu

Birthday week

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

09 Oktober 2013 | Spanje, Madrid

Pfoe. Eindelijk weer een blog. Toch een van die dingen waarvan je denkt ja dat ga ik heel goed bijhouden, maar ja.. op een gegeven moment krijg je het druk met school en slapen dat je er simpelweg niet altijd voor hebt. Dus maken we dat maar even. Enige nadeel is dan dat de blog wel wat achterloopt

De maandag was zoals normaal: een aantal lessen, daarna naar huis rond half zeven en een kleine siesta. De rest van de avond wordt vervolgens gekenmerkt door lekker eten, wat drinken en dan naar het maandagse feestje. Dus ook deze week weer. Wel zonder Esther deze keer maar met de zus van Philipp en zijn beste vriend die op bezoek bij hem waren. Aangezien Philipps beste vriend om half drie ‘al’ dronken was zijn we maar rustig naar huis gegaan. Onderweg nog pizza gegeten bij de 24h pizza en netjes om 4 uur naar bed.
De dinsdag verwachtte ik vrij rustig te zijn. Maar helaas... er was natuurlijk weer Champions League voetbal dus zaten wij ’s avonds klaar in de pub (ik vergeet altijd of het O’Neills, O’Connells of Dubliners is..) om Ajax te zien verliezen en Borussia te zien winnen. Yannick (Feyenoord fan) en ik waren zo ontzettend blij met die penalty. Hele slechte Nederlanders zijn wij. Dubbelgoede nieuws was dat Borussia zijn wedstrijd won. Oh en het was natuurlijk Philipps verjaardag dus bleven we daarna lekker hangen in de pub!
Woensdag dan. Mijn vrije dag. Beetje uitgeslapen, naar de les geweest die we moesten inhalen van Regional and Urban Economics en daarna snel naar huis voor een kleine siesta. Een heel kleintje want in de avond zouden Philipp, Philipp 2, Britt (Philipps zus) en ik naar Real – Kopenhagen gaan. Eerst even naar de KFC en dan met de metro naar Santiago Bernabéu. Het was een supervette, leuke wedstrijd met gelukkig genoeg goals (4). Was wel heel goed voor de sfeer. Ook de Kopenhagen fans waren vrij gezellig. Aangezien we ons cadeau nog niet aan Philipp gegeven hadden gingen we terug naar ons huis. Een sarcastisch geschreven kaartje (gefeliciteerd met je 25e verjaardag ipv 24e en zo) en wat haarproducten omdat hij toch zoveel om zijn haar geeft. Daarna wilden Kim en ik nog ergens heen dus hebben we de Duitsers toch overgehaald mee te gaan. De rij voor de club was te lang dus toen zijn we maar in het park gaan zitten op Plaza de España. Gezellig gezeten een paar uur en uiteindelijk rond 4 uur naar huis gegaan. Topavond!
Donderdag was weer mijn veel te lange collegedag. Kim en ik wilden per se naar Economics of European Integration. Nee dus. We hebben wel – met koffie – geprobeerd zelf wat aan school te doen. Best productief ... ’S avonds heerlijke kip gegeten (thanks Kim en Esther!) en daarna natuurlijk naar Commo en geeindigd in Kapital. We konden meteen naar binnen, was ook voor het eerst. Dronken word je daar niet met die prijzen maar een leuke avond was het wel. Op de terugweg naar huis nog wat pizza gegeten met Philipp en toen snel gaan slapen omdat ik ook op vrijdag weer redelijk op tijd op moest staan.
De vrijdag was dus rustig. Na vier dagen feest heb je wel een rustdagje nodig. Iedereen. Dus lekker een avond op de bankhangen en dan zaterdag weer een feestje.
Zaterdag zou mijn studiedag zijn. Beetje huiswerk wegwerken en beetje vooruitwerken ... alles ging zo ontzettend traag. Verschrikkelijk irritant. Toen ben ik rond vier uur met Kim vertrokken voor een nieuw Spaans simkaartje van Tuenti. Volgens Philipp kon je die heel makkelijk krijgen in de buurt van metrostation Tribunal. En wij houden wel van een tripje dus op naar Tribunal. Na twee uur zoeken was het niet echt gelukt moesten we toch wel concluderen. We hadden het zaakje na anderhalf uur gevonden maar... natuurlijk was het dicht. Dus toen zijn we maar weer vertrokken, met een aantal toeristische foto’s erbij. Op weg naar Sol (centrum) even langs onze zieke vriend Philipp gegaan met een fruitmand. Gelukkig kon hij het waarderen dat we zo maar langskwamen haha. Daarna in de stad verder gezocht en uiteindelijk bij een soort Spaanse mediamarkt de simkaart gevonden. Alles geregeld en afgehandeld en toen op weg naar huis toch echt even langs de McDonalds want ik had zo’n honger. Snel naar huis om alles te regelen en om te kleden en meteen door naar Alhambra voor Mark’s verjaardag. Goed gegeten en gedronken en daarna naar de shotjesbar. Ik denk dat we bijna een uur gelopen hebben of zo.. echt ergens in Noord-Madrid. Daarna weer terug naar het centrum om naar de pub te gaan (ja een van de drie, weer geen idee welke) waar we om half zes toch maar weggestuurd werden omdat ze gingen sluiten. Toen kwam het aan op de moeilijkste keuze uit ons leven: pizza of churros. Aangezien churros de beste manier is om een perfecte dag/nacht in Madrid te eindigen zijn we maar churros gaan eten. Half zeven waren Esther en ik thuis. Kim was ietsje later maar de reden waarom? Die zal in alle blogs gecensureerd worden vrees ik. Wel een topverhaal hoor...
De zondag was nog erger dan zaterdag. Het huiswerk was niet af dus dat moest af en ik en Esther hadden er zo geen zin in en we wilden zo graag naar buiten omdat de zon scheen. Dus maar even een smoothie eten bij de Burger King (rot service, ik kom er nooit meer) voor Esther (aangezien ze mij niet hielpen) en ik een Frappé van de McDonalds. Lekker opgedronken in de zon op Plaza Mayor. Viel de dag toch nog een beetje mee..
Tot slot nog een paar vragen die ik na een maand echt kwijt moet / wil vragen in mijn blog:
- Waarom hebben ze hier geen andijvie voor andijviestamppot? En waar is de ‘normale’ yoghurt?
- Waarom lopen die Spanjaarden zo ontzettend traag?
- Waarom is er geen Llaollao in Nederland?
En zoals altijd kun je op de rest niet komen dus die bespaar ik jullie voor de volgende blog. Die komt als het goed is (altijd een verrassing) zaterdagochtend. ¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Exchange in Madrid!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2014

One last blog. Bye bye.

05 December 2013

Er was eens een jongen in Madrid...

05 November 2013

ESN MADness en Portugal

20 Oktober 2013

Druk, druk en druk

16 Oktober 2013

Rustige week in Madrid
Erik

Mijn reis door Spanje, met mijn verhalen!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 7218

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 25 Januari 2014

Madrid

12 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 Juni 2013 - 27 Augustus 2013

Campingwerk

Landen bezocht: