Cursus Spaans - Reisverslag uit Rupit, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu Cursus Spaans - Reisverslag uit Rupit, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu

Cursus Spaans

Door: Erik van der Werff

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 Augustus 2013 | Spanje, Rupit

Een dag langer in Spanje is een dag meer dat je beter Spaans leert. Of zoals ik mijn ‘vakantie’ van dit jaar dan ook zie: betaalde Spaans cursus. Beter kan haast niet. De animatie deze week liep voor een groot gedeelte niet. Zondag ging nog wel, maar dinsdag kwam er helemaal niemand. Dus heb ik in plaats van animatiewerk maar gewerkt in de bar/restaurant en daar alles schoongemaakt zoals ik vind dat het moet in een restaurantJ Uiteindelijk wel veel gewerkt want er kwamen regelmatig mensen eten (dinsdag twee families...)

Het grote voordeel van werk als dit is dat het leuk en afwisselend blijft. Leuk omdat het niet superinspannend is en je toch een beetje vakantie hebt, en afwisselend omdat het én allroundwerk is én er elke week weer nieuwe families komen.

Wat ik na vijf weken nog steeds leuk vind is dat mensen zo ontzettend geïnteresseerd in mij zijn: ‘waarom werk je hier’, ‘hoelang dan’, ‘spreek je goed Spaans’ et cetera. Eigenlijk is het elke keer weer hetzelfde verhaal maar wie mij goed kent weet, ik heb geen moeite met 10 keer hetzelfde vertellen. Met hetzelfde enthousiasme. Iedere keer weer.

Op mijn vrije maandag ben ik éindelijk eens naar Salt de Sallent geweest, de plaatselijke toeristentrekker. Een ontzettend mooie waterval. Oké, ik geef toe dat ik te lui was om helemaal door te lopen naar het uitkijkpunt. Dat was niet alleen omdat ik te lui, of ‘flojo’, was, maar ook omdat ik een ander mooi plekje had ontdekt. Wat is beter? Een foto vanaf 500 meter (of meer, want dat weet ik dus niet), of vanaf 25 meter? Bovendien was mijn plekje nog best gevaarlijk. Zit er tenminste een goed verhaal aan mijn foto én zanderige schoenen.

’s Woensdags had ik een klein, persoonlijk overwinninkje. Ik stond in de keuken en realiseerde me dat ik het nieuws nog steeds goed kon volgen. Fase 1 is nieuws kijken. Fase 2 is het deels begrijpen als je je concentreert. Fase 3, ja daar zit ik nu in: nieuws kunnen begrijpen, óók als je even niet concentreert.

Bijna alle grammatica en woordenlijsten die ik op mijn laptop heb staan heb ik inmiddels herhaald. De boeken heb ik – wegens gebrek aan het mogen hebben van 30 kg ruimbagage – helaas thuis moeten laten. Een Spaans werkwoorden-app, ingescande grammatica en internet maken gelukkig een heleboel goed. Ik ben aangekomen op het punt dat ik mijn Spaans niet alleen wil verbeteren, nee, ik wil het tegelijkertijd perfectioneren. Dan heb ik dadelijk in Madrid in ieder geval een goede uitgangspositie voor de cursus Spaans die ik daar ga nemen.

Oh ja, misschien is een kleine dierenupdate ook wel goed. Afgelopen week: kikker op de trap naar beneden, nest van vliegende mieren voor mijn deur, misschien muizen in de muur en andere beestjes – waarvan ik niet weet hoe ze heten – natuurlijk ook. Dat is dan weer jammer. Maar ja, we kijken af en toe naar de konijntjes en dan vergeet je de andere diertjes ontzettend snel.

Mijn zaterdag was super. ’s Middags en ’s avonds gewerkt: vijf families welkom geheten, lekker gewerkt in het restaurant en ‘thuis’ een filmpje en ‘The Big Bang Theory’ gekeken. Komende week – voel em nu al aankomen – wordt super. Nog maar drie weekjes! ¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Rupit

Campingwerk

8 weken werken in het mooiste land: Spanje!

Recente Reisverslagen:

01 September 2013

Off we go.

24 Augustus 2013

Countdown clock is ticking

17 Augustus 2013

Bijna ´vakantie´

11 Augustus 2013

Gewoontjes

05 Augustus 2013

Cursus Spaans
Erik

Mijn reis door Spanje, met mijn verhalen!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7209

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 25 Januari 2014

Madrid

12 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 Juni 2013 - 27 Augustus 2013

Campingwerk

Landen bezocht: