Bijna ´vakantie´ - Reisverslag uit Rupit, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu Bijna ´vakantie´ - Reisverslag uit Rupit, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu

Bijna ´vakantie´

Door: Erik van der Werff

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 Augustus 2013 | Spanje, Rupit

Op de kop af ben ik nu 7 weken in Spanje. 48 dagen om precies te zijn. En dat betekent dat het aftellen ook begint; nog anderhalve week en ik ga naar huis. Voor vier en een halve dag, maar toch. Het voelt als aftellen naar ‘vakantie’.

De afgelopen week was echt super. Er was een totale wisseling van de wacht bij de Tendi’s: 5 nieuwe families. Spitsuur werd het gelukkig niet echt omdat er genoeg tijd tussen iedere aankomst zat. Voordeel: meeste kinderen tussen de 7 en 13 jaar. Kun je nog best veel met de animatie.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat als je hier zo lang zit als ik (ik zei het al in mijn vorige blog) dat je toch in een bepaald ritme raakt. Ik raak dan dus ook wel een beetje kwijt welke dag het is et cetera. Simpelweg omdat je een werkrooster hebt, je skypet met thuis en in de zon een boekje leest.

Maar we gaan het toch maar proberenJ

Zaterdag herinner ik me nog wel. Drie of vier Nederlandse families die kwamen eten ’s avonds en dan ook nog Spanjaarden. Rennen, rennen en rennen. Maar wat een topavond! Dat zijn achteraf toch de leukste avonden.

Zondag begon dan ook de animatie voor de ‘nieuwe’ mensen. Aquavolleybal was populair: 10 kinderen deden mee.. wat een opkomst. Maakt de hele zomer gewoon goed zo. ’S Middags bij de pingpong ook volle bak en een aantal tranen na het verliezen (en ja, ook ik heb ruim verloren). ’S Avonds in de bar gewerkt - as always – en echt druk was het volgens mij niet, maar wel fijn gewerkt.

Maandag: día de colada dus. Wassen, kamer poetsen én vakantie houden. Ik heb besloten het animatierooster zo te houden als deze nu is totdat ik weer ga, omdat ik denk dat deze alle ruimte biedt voor iedereen. Misschien heb ik wel iets té lang in de zon gelegen, getuige mijn rode armen en gezicht ..

De dinsdag was een rustig dagje. ’s Ochtends een paar mensen bij het tekenen, paar mensen bij het boogschieten (Zwitserse kinderen, dus moest ik mijn Duits maar weer eens aanspreken.. lang geleden). ’s Middags regende het flink dus geen aquavolleybal. In de bar/ restaurant was het in de avond niet zo heel druk, maar: elke tafel is er een!

Woensdag? Topdag. Flessenvoetbal groot succes (ook hier met de nodige teleurstelling) en uiteindelijk groot watergevecht gehouden. Het kind in mij doet natuurlijk net zo fanatiek mee. Resultaat van het voetbal en watergevecht? Ik vrees een zeer licht gekneusde rechtervoet;)

Donderdag begon rustig met twee jongens bij het tekenen. Aangezien het woensdag lang heeft geregend en het ook op donderdag wat bewolkt was besloot ik het aquavolleybal te vervangen door normaal volleybal. Blijft een leuk spelletje. Middaganimatie schreef levend stratego voor, waar ook ouders aan meededen. Na een valpartij met bloed en een beetje vals spel hadden we toch een winnaar.. maar ze willen nog een keer, vrijdagavond laat. Wie weet...

De vrijdag was een drukke dag. ’s Ochtends ‘mijn’ zelfbedachte handbalspel gespeeld in het zwembad en wat zon meegepakt, ’s middags gewerkt, pingpong gespeeld met heel veel kinderen, regen meegemaakt en gek geworden van alle kinderen. En als je dan net zo’n avond hebt dat je denkt: ik wil niet... Dan komen er dus heel veel mensen eten... familie van 6, groep van 9 personen, familie van 4, mensen die buiten wat drinken. Total chaos.. Uiteindelijk tot half elf gewerkt en heerlijk en lang geslapen.

De zaterdag is niet echt een wisseldag vandaag. Twee van de vijf families zijn gegaan, eentje komt er terug, drie blijven er. Zoals het gezegde: je weet wat je hebt, wat je krijgt is afwachten. Dus dat doen we maar. Nog 10 dagen te gaan... ruim 1 weekje nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Rupit

Campingwerk

8 weken werken in het mooiste land: Spanje!

Recente Reisverslagen:

01 September 2013

Off we go.

24 Augustus 2013

Countdown clock is ticking

17 Augustus 2013

Bijna ´vakantie´

11 Augustus 2013

Gewoontjes

05 Augustus 2013

Cursus Spaans
Erik

Mijn reis door Spanje, met mijn verhalen!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 7201

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 25 Januari 2014

Madrid

12 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 Juni 2013 - 27 Augustus 2013

Campingwerk

Landen bezocht: