3 maanden in Spanje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu 3 maanden in Spanje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Erik Werff - WaarBenJij.nu

3 maanden in Spanje

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

09 Oktober 2013 | Spanje, Madrid

Een maand in Madrid. Tel er twee maanden Rupit bij op en dat betekent dat ik inmiddels drie maanden in Spanje zit. Eerlijk gezegd bevalt het allemaal nog steeds heel goed en ben ik zo goed als op de helft van het totaal. Op de paar dingetjes na mis ik ook helemaal niet zoveel van Nederland. Het is simpelweg anders hier. Altijd druk, meestal lekker weer én vooral niet te veel vooruit plannen.
Volgens mij was ik de vorige blog ergens geëindigd met de trip naar Valencia. Buiten het ErasmusStudentNetwork(ESN) om hadden Esther, Kim en ik zelf maar een tripje georganiseerd wat goedkoper was. Resultaat: met twaalf exchange studenten naar Valencia met de bus. De stad zelf viel me een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik vond het helemaal niet zo indrukwekkend als Madrid is. Het strand daarentegen was een goed tijdsverdrijf voor de zondag!
Maandagochtend ging de wekker weer op tijd. Eigenlijk wilde ik gaan hardlopen maar dat was niet mogelijk doordat het water twee uur lang was afgesloten in verband met de renovatie (en na het lopen moet je natuurlijk douchen). Dus, lekker naar de uni, paar colleges gevolgd en uiteindelijk ’s avonds een rondje gelopen. Zoals elke maandag zijn we naar de Fucking Monday party geweest en waren we natuurlijk weer netjes op tijd thuis (A).
De dinsdag was best wel rustig eigenlijk. Ik werd op een prima manier wakker gemaakt. Stel je voor dat je heerlijk ligt te slapen en dan ineens je mobiel hoort trillen door een whatsappje. Waar is mijn mobiel denk je dan natuurlijk? Na vijf minuten zoeken eindelijk gevonden: op de vloer; scherm naar beneden. Gelukkig nog helemaal heel maar, het was al kwart over tien en om kwart voor elf begon mijn college. Dus. Rennen voor de trein, die net missen en uiteindelijk toch veel te laat in het hoorcollege. Zo interessant was het niet dus ik vond het achteraf niet zo erg.
Op mijn vrije woensdag had ik echt nergens zin in. Oké, een klein persoonlijk record was het wel met mijn hardlooprondje, maar de spierpijn die het heeft opgeleverd was iets minder. De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan: beetje aan school gewerkt, lange siësta gehouden en ’s avonds heerlijk gegeten.
De donderdag is eigenlijk altijd hetzelfde. Opstaan, universiteit tot 19 uur en dan snel naar huis om te eten. Deze donderdag was ietsje anders. Ik zou thuiskomen om 20 uur en om 20.30 hadden we afgesproken om te gaan uiteten bij Alhambra (heerlijk restaurantje en supercheap) en daarna naar Commo te gaan zoals elke donderdag. Probleem was dat ik in dat half uur moest douchen, tickets bestellen voor Real Madrid (wat niet lukte...) en er 5 minuten om te lopen vanaf ging. Natuurlijk waren ik en Philipp daarom dus te laat in het restaurant. Wel heerlijke paella gegeten en de avond in Commo (thema: oktoberfest) was geslaagd. Daarna zijn we nog naar een Irish pubs geweest en was ik best wel blij toen ik bed lag. Dagen zonder siësta breken je op in Madrid.
Aangezien Philipp en ik zo ontzettttttttend graag naar Real – Atletico wilden en de tickets bestellen via internet niet lukte door een of andere fout met de website (of met de creditcard.. ik geloof meer in een website fout, haha) moesten we dus een andere manier zoeken. Dus, ticketmaster bureautjes op straat. Zijn er genoeg zegt de site. Calle Preciados bijvoorbeeld. Nope, doen we niet aan. Oke, dan zoeken we verder. Carrefour Viajes in Getafe? Gebeld voor de zekerheid. Jup hebben we. Nou nee dus (laat ik het erheen lopen voor niks door de siësta nog weg). Inmiddels vrijdagavond, ongeveer 24 uur voor de wedstrijd. Nog steeds geen kaarten. Enige optie is naar het stadion gaan zaterdagochtend. Of nog een keer proberen. En natuurlijk lukt het dan wel! Dus we gaan naar Real – Atletico. Op papier de beste wedstrijd na Real – FCB en FCB – Real.
De zaterdagochtend klein rondje gedaan maar het was niet zo’n succes omdat ik de weg naar beneden ging met 15% helling maar die ook weer op wilde lopen. Resultaat is dat ik deze week even moet skippen en moet verruilen voor spieroefeningen. Daarna met Esther naar Santiago Bernabéu geweest om de tickets op te halen en om even wat foto’s te maken voor het stadion, in de Adidasshop en natuurlijk even lunchen in de Burger King. ’s Middags eventjes met mama geskypet en daarna even snel een Llaollao gegeten met Kim. En toen begon het zo hard te regenen in Madrid. Ongelooflijk. Ineens waren er vijftien straatverkopers van paraplus en liep iedereen in truien. Gegeten met Philipp bij de Wok to walk (definitely de laatste keer) en daarna naar het stadion gegaan. Het is echt een supervet stadion van binnen. Normaal gesproken zou je zeggen vierde ring zijn geen goede plekken maar het waren topplekken. Oké, je ziet de spelers niet supergoed maar je mist eigenlijk niks van de wedstrijd. Alleen een beetje afgeleid soms ... Na een topwedstrijd te hebben gezien waarin Real speelde als een natte krant zijn we terug naar huis gegaan en hebben we met Esther en Kim nog een beetje gepraat en gedronken tot een uur of drie.
De zondag ga ik heeeel kort samenvatten: pyjamadag. Enige zinnige dat ik gedaan heb is een skype groepscall met Andrea in Louisville en Claudia in Eindhoven. Leuk om ze na best wel lang weer te zien en te spreken.
Dus ja, het was weer een topweek. Inmiddels een maand in Madrid. Ik begin al bijna te denken dat het bijna voorbij is. De zomer is dat in ieder geval. Dag 30 graden, hallo 20 graden en zon / regen / wind! Toch nog een beetje Nederland hier. Sorry voor de beetje lange blog en tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Exchange in Madrid!

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2014

One last blog. Bye bye.

05 December 2013

Er was eens een jongen in Madrid...

05 November 2013

ESN MADness en Portugal

20 Oktober 2013

Druk, druk en druk

16 Oktober 2013

Rustige week in Madrid
Erik

Mijn reis door Spanje, met mijn verhalen!

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7208

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 25 Januari 2014

Madrid

12 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 Juni 2013 - 27 Augustus 2013

Campingwerk

Landen bezocht: